top of page

Het ontbreekt ons aan oervertrouwen


WAAR HET DE MENSHEID AAN ONTBREEKT IS OERVERTROUWEN

we zijn het oervrtrouwen in het universum en onszelf kwijtgeraakt. We leven momenteel in wantrouwen naar elkaar. Je ziet het overal. In de politiek, in een onderneming, op de voetbalclub, overal zie je dat mensen elkaar niet meer vertrouwen. Als je een vreemde aanspreekt op straat of in de trein wordt je vaak wantrouwend aangekeken. We zijn het vertrouwen in onszelf en daardoor in het universum kwijtgeraakt. Je kunt het ook omdraaien, we zijn het vertrouwen in het universum dat we hadden als kind kwijtgeraakt doordat de mensen om je heen en de samenleving als geheel geen vertrouwen had. Je zag dat het daar aan ontbrak maar wist zelf ook niet hoe je dat vertrouwen kon herstellen. Het heeft te maken met zijn wie je in diepste wezen bent. Echter je overtuigingen hebben je geconditioneerd. Dat wil zeggen dat als je te horen kreeg dat je niet goed genoeg was of anderen gaven je dat gevoel en je bent het gaan geloven heb je een negatieve overtuiging over jezelf gecreeerd. Deze overtuiging zet zich vast in je systeem, je zenuwstelsel of je geest. Je overtuigingen sturen je gedachten aan en je gedachten sturen je gedrag aan. Als je denkt ik ben niet goed genoeg zul je weinig tot geen risico's nemen, zul je dus niet snel mensen aanspreken en heb je een negatieve houding naar het leven toe., want als je niet van jezelf kunt houden, kun je ook niet van het leven houden. Je kunt er niet veel aan doen dat je negatieve overtuigingen hebt opgelopen, de meeste mensen hebben negatieve overtuigingen over zichzelf en het leven. En ze houden dat generatie op generatie in stand. Er zijn ook manieren om ervan af te komen. Je kunt ze opsporen en overschrijven in vijf minuten. Dit kan heel goed werken, maar het werkt vaak maar voor even omdat de negatieve overtuigingen vaak in je vroege jeugd zijn opgelopen en je dus daar jarenlang naar gedragen hebt. Het is een automatisme geworden en je hebt tijd nodig om automatisme te veranderen. Het kan dus een boost geven door ze te overschrijven en ik raad het ook aan , maar uit ervaring zeg ik dat het daar niet ophoudt en dat er ook een andere manier is die heilzamer is om ervan af te komen en ander gedrag aan te meten. Het kost wel meer tijd maar de weg ernaartoe is leuker en het zal een blijvend effect veroorzaken. Dit heb ik geleerd van Abraham Hicks die de wet van de aantrekkingskracht meesterlijk onderwijst en dat is dat als je verlangen maar sterk genoeg is elek overtuiging teniet doet. Ahh nu wordt het interessant, want je gaat het op eigen kracht doen en dan is de beloning voor het resultaat veel groter. Iedereen verlangt het diep van binnen het leven op eigen kracht te doen. Je zult wanneer je erdoorheen bent zo krachtig en energiek voelen dat je een compleet ander persoon geworden bent en dat je een rotsvast vertrouwen in jezelf hebt gecreeerd dat niets die nog omver kan gooien. Misschien lees je dit en kun je het je niet voorstellen, misschien heb je wel gedachten nu dat gaat me nooit lukken, misschien denk je dat zie ik mezelf niet doen, ik kan dat niet. Dat kan allemaal en ik had al die gedachten en gevoelens, gevoelens van onmacht, ik kan het niet was zo hardnekkig en aangezien het universum geeft wat je denkt kon ik ook niet en vond telkens bevestiging in mijn negatieve gedachten en dus ga jet het geloven en geef je de moed op. Jij zult het misschien herkennen als je dit leest, misschien ook niet, maar ik zeg je als ik kijk naar mijn eigen leven dat ik zo diep gezonken was dat ik niet lager meer kon dat er toch een weg uit is en de boel om te draaien en een zinvol, leuk leven te hebben waar jij van mensen houdt en mensen van jou houden. Hierbij moet ik aanmerken dat ik van mijn vroege jeugd er niet bij hoorde en ook niet bij de mensheid wilde horen. Dit zal voor veel HSK bekend in de oren klinken. Ik vond de mensheid gek en jongens hard . Ik wilde er toch bijhoren en ging daarom dingen doen die helemaal niet bij me hoorden. Ik paste me aan. Er waren ook momenten dat ik wel mezelf was en dan ervoer de grootsheid van mezelf en dat ik groter was dan alle andere kinderen en dat alles en iedereen voor me moest wijken,. Dat waren de momenten van grootse vervoering en die waren spaarzaam want er waren altijd mensen die je op die momenten corrigeren. Dat zal je ook bekend klinken waardoor je niet boven het maaiveld uit mocht steken en je weer aanpaste aan de regels die er niet zijn in dit universum maar mensen wel hanteren, de beleefdheidsregels. Ik wil jou leren dat je je grootsheid mag laten zien en dat je waarlijk groots bent en dat je dat mag laten zien, het universum verlangt dat zelfs van je en dat is belangrijker wat een leraar of juffrouw zegt tegen je. Ook kun je destructieve gedachten over jezelf ontwikkelen als je telkens gecorrigeerd wordt. Je denkt dan ja het ligt ook aan mij, ik ben anders, ze begrijpen me niet, of zelfs ik ben stom, wat doe ik toch verkeerd, ik snap er niks van, of misschien wordt je wel boos en durf je dat niet te uiten waardoor je het opkropt in jezelf en jezelf daarom negatief benadert en deze situaties vermijdt. Ik zal je zeggen : het ligt niet aan jou. De mensheid moet wennen aan wie jij bent, want wij zijn precies andersom dan de mensheid het altijd heeft gedaan. Wij verspreiden licht door liefdevol aanwezig te zijn, wij vinden het eigenlijk heel leuk onder de mensen te zijn en te lachen met ze en liefde te zijn, maar het lijkt wel of zij het niet begrijpen. Ze zitten in hun verstand opgesloten in rituelen die eeuwen lang zo gingen en waarvan jij het anders doet. Zij begrijpen dat niet direct.

Daardoor voel jij je niet begrepen, maar we moeten wennen aan elkaar. Wij als kristalkinderen, regenboog en diamandkinderen lopen qua bewustzijn ionen voor op de rest van de mensheid. Onze innerlijke wijsheid is veel groter dan zij in dit leven ooit zullen bereiken. We moeten daar mededogen voor hebben en we kunnen ze niet overtuigen met woorden, we kunnen alleen een voorbeeld zijn. Oke misschien schrikt dit je nu af van de situatie waar je nu in zit, misschien voel je je slachtoffer of heb je veel verdriet gehad naar een leider die het goede voorbeeld geeft , hoe kan dat, hoe gaat dat en wil ik dat wel, wil ik wel op de voorgrond, misschien wil ik dat wel helemaal niet. Ben je zo'n hsk ? Schaam je je voor jezelf, durf je je talenten niet te laten zien, ben je bang dat je weer niet begrepen wordt en houdt je daarom maar je mond ? Hoe wordt je een leider als je je nu slachtoffer voelt ? Het antwoord is vraag hulp aan het universum om te veranderen en de verandering zal vanzelf gaan, als jij kan accepteren dat er een hogere macht buiten en binnen in je zit en dat deze macht almachtig is en dus alles kan doen , dan heb je geloof en als je geloof als een mosterdzaadje hebt zul je bergen kunnen verzetten zo leerde Jezus ons. Als je deze waarheid aan wilt nemen dat het universum almachtig is en omdat je niet op jezelf kon vertrouwen, wat vrijwel niemand kan, kun je wel op het universum vertrouwen en als je dit aanneemt zal je verandering van je situatie waarin je nu zit en misschien uitzichtloos lijkt zich positief gaan veranderen. Het universum kent geen tijd, dus veranderingen gaan langzaam, ze nemen de tijd zodat het liefdevolle inzicht wat je krijgt ook echt jou zelf kan helen. Je mag er zo lang over doen als je zelf wilt en het universum dwingt niet. Neem dus de tijd om te veranderen en ga niet op zoek, de veranderingen vinden vanzelf plaats. Je vind een poster van een spirituele bijeenkomst, je loopt zo eens een kerk of Maria kapelletje binnen en vind een tekst die voor jou bedoeld is, je vind een boek over spiritualiteit , je ontmoet mensen op straat die hetzelfde zijn als jou. Je hoeft niet meer te zoeken, want de dingen gaan vanzelf. Vertrouw op het universum wanneer je niet op jezelf vertrouwd en het universum leert je weer op jezelf te gaan vertrouwen en vandaar uit de wereld tegemoet te treden en wanneer je dat doet dan heb je het oervertrouwen weer hersteld. Voor iedereen is de weg niet even zwaar maar de route is hetzelfde, vertrouw het universum die je leert te vertrouwen op jezelf en als je vertrouwd op jezelf en het universum is er oervertrouwen en dan ben je een schepper/ creator van je eigen realiteit en loop je voor op de realiteit en doe je de wil van de schepper met volle overgaaf en vreugde. Lijkt dit een utopie voor je ? Ben je depressief, ben je verslaafd, zit je vast en weet je het niet meer. Alles kan in dit universum en iedereen kan genezen worden, mijn leven toont dat aan en velen met mij.

We moeten de rollen omdraaien, want na alle onzinnigheid die de mensheid heeft uitgevoerd lopen zij uiteindelijk vast of worden zij ziek, wij mogen juist dienstbaar naar hen toe zijn en hen de weg wijzen want wij weten de weg van het leven en dat heeft alles met dienstbaarheid, zachtmoedigheid, waarheid en liefde te maken, wanneer we dit worden heeft een magnetisch effect op je omgeving en zal je leven compleet veranderen, want de deuren gaan dan vanzelf open en dan zul je het leuk gaan vinden als je in de aandacht komt te staan en je verantwoordelijkheid kunt dragen.

Er is een simpel schema waar het oervertrouwen je naar toe brengt:

het luidt als volgt:

Oervertrouwen:

vertrouwen op jezelf → zijn wie je werkelijk bent → onvoorwaardelijk liefde → vrijheid → hartsverbinding

wanneer je werkelijk vertrouwd op jezelf kun je zijn wie je werkelijk bent en als je kunt zijn wie je werkelijk bent beleef je en kun je vrijheid geven aan anderen waardoor je een hartverbinding met anderen kunt maken, en vanuit die hartsverbinding met een ander ontstaat je geluk en zingeving en dan kom je thuis waar altijd over gesproken wordt. Dat is een blijvende verbinding die over leven en dood heengaan. Ze is voor eeuwig. Ik zeg je iedereen is voorbestemd om thuis te komen en ik heb geestelijks, lichamelijk en emotioneel zo diep aan de grond gezeten dat ik weet dat het universum iedereen in liefde en heelheid kan herstellen. Als je wel wilt geloven maar niet weet waar je moet beginnen, schrijf me dan en leg je situatie uit. Ben eerlijk met me en jezelf en ik zal je helpen want al het verdriet wat jij draagt heb ik ook gedragen en de liefde van het universum is zo sterk dat ieders verdriet wordt geheeld en de eenheid hier op Aarde weer wordt hersteld. Gegarandeerd.


Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Uitgelichte berichten
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page